Politica de retur

Conform O.U.G. 34/2014, produsele achizitionate la distanta pot fi returnate . Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului. Returnarea produselor se face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului. 


Site-ul EuroMagazin.ro nu ofera spre vanzare produse proprii, ci este o platforma care ofera mai multor Vanzatori independenti posibilitatea de a-si deschide un magazin online.
De aceea orice reclamatie privind calitatea produselor sau a serviciilor oferite de Vanzator, precum si orice cerere de retragere din contract si de retur al produselor trebuie adresata direct Vanzatorului si nu site-ului EuroMagazin.ro.
Comunicarea cu Vanzatorul se poate realiza prin numerele de telefon si adresele mentionate la sectiunea “INFORMATII CONTACT” din site-ul magazinului de la care s-a cumparat produsul. 
Cand selectati un produs pentru a-l vizualiza sau cumpara, la rubrica "Vandut de" gasiti un link catre Magazinul vanzatorului. Aici veti gasi toate datele de contact ale Magazinului, Formularul de retur precum si Politica de expediere si Politica de retur ale Magazinului respectiv.
Site-ul EuroMagazin.ro nu raspunde pentru calitatea si integritatea produselor, livrarea, transportul sau returul acestora si nici pentru corectitudinea relatiilor Vanzator - Consumator. Aceste responsabilitati sunt in sarcina Vanzatorului, respectiv Consumatorului.


1. CONTRACTUL DE VANZARE

Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.

Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). 

Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Înainte de a returna produsul va rugam sa protejati ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu taiati ambalajul original si nu lipiti etichete sau scotch pe acesta.

Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. 


2. DIMINUAREA VALORII BUNURILOR RETURNATE

Deoarece, în cazul vânzarilor la distanta consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din acelasi motiv, consumatorului i se permite sa testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat în masura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor.

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47)  pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul trebuie sa le mânuiasca si sa le inspecteze în acelasi mod în care i s-ar permite sa o faca într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar sa probeze un articol de îmbracaminte, nu sa îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice si electrocasnice se probeaza numai prin pornirea si oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie sa mânuiasca si sa inspecteze bunurile cu grija necesara.

Sunteti responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor.


3. MANIPULARILE ACCEPTATE PENTRU DETERMINAREA NATURII, CALITATII SI FUNCTIONARII BUNURILOR:

- dezambalarea fara distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;

- inspectarea vizuala, tactila si olfactiva (atunci când nu se încalca prevederile de mai jos) a produselor;

- în cazul produselor care nu necesita montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilitati decât energia electrica se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora;

- în cazul produselor care necesita montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartuse refill, cartuse de imprimanta, toner etc.) sau racordarea la alte utilitati decât energia electrica (de ex.: apa, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora si nu se permite montarea accesoriilor consumabile.

Daca un consumator îsi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunurile într-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a bunurilor, consumatorul raspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.


4. ACTIUNI NEACCEPTATE CARE DUC LA DIMINUAREA VALORII PRODUSULUI RETURNAT SAU PIERDEREA DREPTULUI DE RETRAGERE

- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;

- ruperea sigiliilor si a etichetelor;

- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integranta din produs);

- zgârierea, murdarirea, patarea, impregnarea produselor cu substante externe;

- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartuse de cerneala, toner etc.)

- desigilarea sau instalarea licentelor software;

- desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personala, de curatenie, produselor pentru copii si nou-nascuti sau de lenjerie intima.

- orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate.

Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum si ambalajul original al acestuia fac parte integranta din produs. Ca urmare atunci când returnati un produs aveti obligatia de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fara etichete lipite pe acesta, fara taieturi, rupturi etc.) si împreuna cu toate accesoriile acestuia.

Diminuarea se aplica intre  10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.


5. PRODUSE CARE NU POT FI RETURNATE DECAT SIGILATE

Conform OUG 34/2014 art. 16, urmatoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:

a. Consumabile (filtre si cartuse filtrante, cartuse refil, acumulatori, cartuse imprimanta, accesorii birotica si papetarie etc.);

b. Produse de îngrijire personala, cosmetice, parfumuri;

c. Produse pentru igiena intima (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc.) si igiena dentara (periute de dinti, irigatoare bucale etc.)

d. Extensii de garantii;

e. Birotica si papetarie;

f. Produse pentru copii si nou-nascuti (scutece si hrana, igiena si îngrijire etc.);

g. Articole pentru gravide (accesorii maternitate si cosmetice gravide etc.);

h. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse pot fi acceptate doar daca sunt sigilate.

i. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.


6. PRODUSE EXCLUSE, FARA DREPT DE RETURNARE

Conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014, urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:

a. Licente software;

b. Furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

c. Consumabile (acumulatori,baterii, becuri, cartuse imprimanta etc);

d. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (casti tip “in ear”, );

e. Produse de ingrijire personala sau accesorii medicale utilizate: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, ingrijire dentara, termometre, ingrijire cosmetica, etc.)

f.  Produsele cosmetice care prezinta cutie si folie sigilata in momentul vanzarii si parfumurile.

g. Produse de intretinere & cosmetica auto desigilate / folosite

h. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);

i. Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);

j. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).

k. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.


7. RETUR DE PRODUSE

Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:

a.  Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).

b.  Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea produsului

c.  Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.

d.  Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.

Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului.

Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor


8. PROCEDURA DE RETRAGERE DIN CONTRACT

a) Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza Vanzatorul. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax).

Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.

b) Obligatiile care revin magazinului.

Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazurile: produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site, produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie, produs livrat gresit (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 5 zile lucratoare de la receptionarea produselor.

c) Obligatiile care revin consumatorului

Produsele sunt inmanate reprezentantului magazinului personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor

Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia de la 24 la 96 de ore de la receptia produsului  dar nu va depasi termenul legal de rambursare  contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.

Returnarile prin curierat rapid sau prin posta nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.

In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.

Pentru a solicita eventualele despagubiri de la firma de curierat puteti verificati integritatea produsului returnat in prezenta agentului de curierat si va recomandam sa solicitati incheierea unui proces verbal de constatare.